Försäkring

Hemförsäkring: Hemförsäkring tecknas av bostadsrättshavaren, som själv kontaktar valfritt försäkringsbolag. Försäkringen ska avse bostadsrätt.

Föreningens byggnader är fullvärdesförsäkrade via Bostadsrätternas Fastighetsförsäkring, som är ett samarbete mellan Bostadsrätterna och Söderberg & Partner. Försäkringsgivare är Folksam. I försäkringen ingår gemensamt bostadsrättstillägg. Det innebär att den enskilda medlemmen inte behöver ha med det i sin hemförsäkring. I Bostadsrätternas Fastighetsförsäkring ingår också fullservice saneringsavtal avseende skadedjur (Anticimex). Vid skada ska du kontakta ditt eget försäkringsbolag och föreningens styrelse. Beroende på typ av skada och ersättningskrav kan du eventuellt också behöva kontakta föreningens försäkringsbolag. Jesper Thorell är ansavrig för försäkringsfrågor i styrelsen (tel 070-745 94 62). Kontaktuppgifter till Folksam och Anticimex finns i försäkringsbeviset nedan.